Biblioteka

Tematem przewodnim naszych wakacyjnych zajęć dla dzieci była "Tajemnica cyrku" Martina Widmarka. Powstały sympatyczne i poruszające się postacie klaunów. Wykonywaliśmy też akrobacje z wykorzystaniem hula-hop. »

…”Niech żyją wakacje, niech żyje pole, las i niebo i słońce, wolny, swobodny czas”… taką piosenką w miniony wtorek rozpoczął się Integracyjny Wieczór Świętojański, na boisku Zespół Szkół w Witaszycach. »

Dzień pełen wrażeń! Pierwsza przygoda z "Tajemnicą gazety" Martina Widmarka zaliczona. Zabawy z książką w tle i wycieczka do siedziby Gazeta Jarocińska wypełniły czas dzieciom na zajęciach wakacyjnych w Kamienicy Kultury. »

Na czerwcowym spotkaniu Klubu Seniorek w bibliotece w Wilkowyi miłą niespodziankę zrobiła nam nasza koleżanka Agnieszka, która nas odwiedziła. »

Asertywność i stawianie granic były tematem zajęć, w których uczestniczyły dzieci z półkolonii zorganizowanych przez Stowarzyszenie Edukacyjne "Rozśpiewane Drzewa". Wykonywaliśmy zadania na podstawie książek Urszuli Młodnickiej "Bądź sobą, Pinku!" oraz "Asertywność" z serii Przygody Fenka. Powstała planeta akceptowanych przez nas zachowań. Zastanawialiśmy się przy tym, co jest dla nas ważne i co oznacza być asertywnym. »

Kierunek biblioteka! Pierwsze półkolonijne zajęcia dla dzieci z Zespół Szkół Zaradni Odważni Oryginalni w Wilkowyi zaczęliśmy od wakacji nad morzem. Po czytaniu komponowaliśmy własną historyjkę o spędzaniu czasu na plaży. Było też sporo letnich zabaw! »

Ostatnie wydarzenie w ramach inicjatywy oddolnej w projekcie bibliotecznym BLISKO w Żerkowie - warsztaty muzyczne dla uczestników Środowiskowego Domu Samopomocy w Dobieszczyźnie z Mariuszem Grześkiem »

Na przedwakacyjnym spotkaniu Dyskusyjnego Klubu Książki zmierzyliśmy się po raz pierwszy z komiksem. „Słowa mogą wszystko” Sualzo, Silvia Vecchini można by nazwać bardziej powieścią graficzną i może dlatego była łatwiejsza do przeczytania. Niektórzy klubowicze przyznali, że mają kłopot z czytaniem komiksu. Bohaterką komiksu jest nastolatka, która jest w trudnym momencie życia. Historia Sary pokazuje, jak ważne są słowa i jak istotna w życiu każdego jest rozmowa. Rozmowa ma moc. »

Przedwakacyjne spotkanie w Klubie e-Seniora dotyczyło przesyłania dużych plików poprzez WeTransfer (zarówno na smartfonie jak i na komputerze). Rozmawialiśmy też o tym jak sztuczna inteligencja widzi człowieka przyszłości. Artykuł z Gazety Wyborczej skłonił nas do dyskusji o przyszłości szkół wyższych. »

Zioła wykorzystaliśmy także na zajęciach dla dzieci z Niepublicznego Przedszkola Promyczek w Jarocinie. W ramach akcji Kwiatoteka tworzyliśmy bukiety dla tatusiów, przeglądaliśmy książki o przyrodzie, ćwiczyliśmy skakanie i bawiliśmy z się z hula-hop. Zbliża się lato - porozmawialiśmy też sobie o tekście książki "Wakacje bez rodziców" z serii Przygody Fenka. »