Biblioteka

W tym roku nasza inscenizacja została wzbogacona o kolejne wydarzenia z życia św. Marcina, który po wyzwoleniu z rąk barbarzyńców prowadził działalność misyjną. Więcej też było aktorów a wśród nich mieszkańców Jarocina. Łącznie w inscenizacji wzięło udział 135 osób. A tłumy jarociniaków przybyły by celebrować z nami ten świąteczny dzień. »

O znaczeniu rozmowy, zarówno w dzisiejszych czasach jak i dawniej, gdy wiedza była przekazywana ustnie. O słuchaniu opowieści naszych dziadków, z których rodziły się późniejsze baśnie i legendy. »

W piątkowe popołudnie grupa dzieci z Zespół Szkół Nr 4 w Jarocinie udała się z nami na niezwykły spacer. Podążając tropem zagadek z książki Joanny Jodełki "Jarocin dla dzieci. Gra spacerowa", trafiliśmy do kościoła pw. św. Marcina. Podczas zwiedzania obiektu, natrafiliśmy m.in. na takie ciekawostki, jak tablica informująca o ustanowieniu św. Marcina patronem miasta, figura św. Wawrzyńca czy zegar słoneczny.[ »

Gra spacerowa po Jarocinie oraz szlaki turystyczne były tematem spotkania z uczniami kl. IV SP nr 2 w Jarocinie. Wspólnie w terenie szukaliśmy nieoczywistych elementów malej architektury i zabytków w okolicach Rynku. Co okazało się nie lada wyzwaniem i nowym doświadczeniem. Przewodnikiem była książka Joanny Jodełki "Jarocin dla dzieci: gra spacerowa". »

I finał "Kamienicy pełnej gwary" - spotkanie z Waldemarem Wierzbą. Nieźle se pogodaliśmy. Było o pyrach, gzice, sznece z glancem ale też przekłady epokowych dzieł literatury polskiej na wielkopolską gwarę. »

W Kamienicy pełnej gwary właśnie zakończyły się warsztaty "Na dworze króla Pyry". Zajęcia dla klasy 5 okazały się wspaniałą podróżą w dawne czasy, do XIX wiecznego Poznania oraz do poznania historii pyry i jej znaczenia nie tylko w kuchni wielkopolskiej! »

O tym, że w Wilkowyi można również spędzić miło czas, przekonały się panie z Klubu Seniorek na kolejnym spotkaniu w bibliotece. W piękny, słoneczny, lipcowy dzień wybrały się na wycieczkę rowerową do Młyna nad Lutynią. »

W ramach współpracy ze szkołą Filia w Wilkowyi zorganizowała zajęcia dla dzieci z półkolonii szkolnych. Na początku spotkania półkoloniści poznali zabytki naszej małej Ojczyzny dzięki książce Janiny Grali „Siedmiomilowe buty”. »

Kolejne spotkanie z Myszką Ratuszanką. W deszczowe przedpołudnie spacerowaliśmy wirtualnie po Jarocinie, czytaliśmy "Legendę o podziemnym tunelu i umowie z diabłem". »